Kamis, 20 Maret 2008

---={@ aPakaH c|nTa @}=--


cinta..apakah cinta???cinta terlalu banyak maksud yang diuangkap kan oleh semua orang yang bercinta..kerana setiap yang bercinta pasti akan melalui saat bahagia dan saat kekecewaan yang berbeza2..tapi bagi aku cinta adalah satu anugerah yang boleh membuat kita kehilangan diri kita..ketika itu kita akan rasa kita di awang2an dan apa bila kita tersedar dari itu semua..barulah kita tahu bahawa cinta itu hanyalah satu kelukaan bukanya bahagia yang berpanjangan..tapi mungkin waktu itu semua nya sudah terlewat..kerana kebahagiaan cinta itu telah pun berubah menjadi kekecewaan dan kepedihan..waktu itu senyum tawa kita akan hilang...yang tinggal hanya tangisan yang ingin kan penawar kepada kepedihan itu..tapi malangnya tiada siapa menjumpai luka yang ingin di ubati itu..yang ada hanyalah rasa pedih yang amat sakit..kepedihan itu juga akan menyebab kan dunia ini seperti gelap sementara..dan apabila kekecewaan itu akan pulih sedikit maka dunia ini akan terang seperti sedia kala..tetapi waktu itu dunia ini ibarat asing bagi kita kerana dalah hati ini sudah penuh dengan kekecewaan dan hilang kepercayaan terhadap semua orang...dan aku pasti semua akan merasai semua itu..tiada siapa pun akan terkecuali termasuk aku..kerana kita semua adalah insan biasa yang punya perasaan untuk mencintai dan dicintai...dan cinta itu juga akan hadir tanpa kita sedari...walaupun begitu..kenapa masih ramai mencari cinta termasuk aku???masih lagi menunggu cinta sejati..sedangkan kadang kala aku sudah fikir yang tiada cinta yang boleh lahir dalam hati aku ini selepas dia...ya tuhan..gila kah aku ini kerana sehingga sekarang aku masih menunggu dia sedangkan aku tahu tiada kasih dan sayang lagi dalam hatinya untuk aku...dan bayang2 aku juga tidak akan lahir dimatanya lagi...dan sebab dia juga aku akan menghilang kan diri dari dia dan semua untuk selama2nya..aku ingin menjalani kehidupan baru selepas aku kehilangan dia...pemergian aku ini..barangkali aku cuba untuk melupakan dia..kerana aku perlukan sesorang yang boleh mengambil berat terhadap aku bukan seorang lelaki yang tidak pernah memikir kan aku walau sesaat pun...

Tidak ada komentar: