Minggu, 27 April 2008

---={@ suaTu suRataN @}=--


menangis,menangis dan terus menangis...hanya itu saja yang mampu aku lakukan ketika memikirkan apakah ini memang adalah satu suratan atau sudah menjadi suatu sumpahan seperti dalam cerita dongeng...kenapa aku dilahir kan sebagai seseorang yang mudah menyayangi dan mudah menerima sayang...tapi akhirnya aku akan kehilangan sayang itu dan orang yang aku sayangi itu...aku sudah bosan dengan semua ini...dengan itu aku cuba belajar untuk berhenti menyayangi dan disayangi...dan aku juga akan cuba buat orang yang menyayangi aku semakin jauh dari aku...bukan niat aku untuk menghukum sesiapa pun tapi aku sedar jika aku tidak cuba menghentikan perasaan sayang itu lebih awal,satu hati nanti aku pasti akan terluka lagi dan waktu itu kelukaan dihati aku pasti akan tambah menyakitkan...dan kini aku sudah mula menepis setiap kata2 sayang itu...kini aku menyedari kesan yang terhimpit didalam hati aku adalah..aku mula merasa meluat yang meruap2 apabila ada yang menyatakan sayang kepada aku...waktu itu aku merasakan murah nya sayang dimata dia...dan perasaan jahat aku juga sentiasa meneka pasti dia mudah melafazkan kata2 sayang dan kata2 manis kepada gadis lain...walau apa pun yang berlaku di hatiku ini sentiasa terbuku bahawa cukuplah sebelum ini aku menjadi mangsa cinta murah dari seseorang yang seperti itu mudah melafazkan kata cinta tetapi tidak pernah memahami maksud cinta yang sebenar dan menghargai cinta itu...dan manusia seperti itu jugalah yang xpernah bisa memahami perasaan insan lain...kini aku tidak lagi mampu memeluk lelaki seperti itu..yang aku mampu hanya menoleh untuk melihat dia dari jauh kerana jika aku mudah mendekati diri ini kepadanya aku pasti akan terluka semula...

4 komentar:

mr.love.u mengatakan...

jgn biarkan kata-kata jahat yang lahir dalam hati kamu membunuh cinta dia.jgn disebabkan luka lama..kamu tolak cinta dia. siapa tahu,mungkin itu lah insan yang akan menyintaimu sampai nafas yang terakhir.

c|nTaKu mengatakan...

siapa????tiada siapa akan mencintai insan seperti saya...tiada sapa yang mampu merubah apa2 pada diri saya..kerna hti kecil ini tetap mencintai cinta lama

mr.love.u mengatakan...

mungkin masih ada insan yg mampu mengoncang hati kamu

c|nTaKu mengatakan...

saya tidak mampu melupakan dia..walaupun terlalu banyak hati ini menahan kepedihan itu..