Rabu, 20 Februari 2008

--={@ c|nTaKU daN keMat|aNku t|aDa maKna buaT mU @}=--


permulaan hari yang indah..angin pagi mulus meniup di pipi..manjalani rutin harian seperti biasa..melayani fikiran sendiri..tiba2 aku terima satu mesej pesanan ringkas..aku membaca dengan teliti..aku kenal benar dengan nombor telefon tu..nombor yang dulu nya cukup aku hafal kerana menghantar dAn menerima mesej pesanan ringkans dari numbor itu sudah menjadi kebiasaan aku dulu..seketika aku teringat kan memori lama aku bersama pemilik nombor itu sambil aku berfikir..gembira kah aku menerima mesej dari nya..teruja kah aku untuk membaca mesej nya..tahukah dia sedikit pun tidak terdetik di hati kecil ku gembira malah aku mulai sedih..sedih memikir kan memori sewaktu dengannya..tahukah dia setelah hati dilukai,segala kenangan manis menjadi pahit dan kenangan sedih terpaksa di lalui..tapi aku masih cuba untuk menyimpan kenangan manis itu dalam ingatan aku kerana walaupun kini kenangan itu menjadi pahit sekurang2nya kenangan itu pernah membuat aku tersenyum..jauh di lubuk hatiku ingin sekali aku mengucap kan kepadamu terima kasih kepada kau kerna sudi menjadi sebahagian memori indah dalam hidup ku..aku sedar bukan salah kau meninggal kan aku..tetapi salah aku kerana terlalu mencintai dan menyayangi kau sehingga aku lupa setiap pertemuan pasti ada perpisahan..dan sampai sekarang aku masih belum pernah jumpa jawapan untuk persoalan kenapa kau hadir dalam hidup ku tanpaku pinta tetapi bila aku memerlukan kau,kau tinggal kan aku keseorangan..yang kau tinggal kan hanyalah kesedihan dan kepedihan..hanya air mata yang menjadi teman aku setiap hari..tahu kah kau,aku juga seperti insan lain yang mempunya hati dan perasaan yang mulus dan mudah tercalar..sedar kah kau dulu aku pernah mencintai kau sepenuh hati ku..tapi aku sedar siapalah aku untuk kau terima cintaku..aku sedar aku hanya seorang gadis yang tidak punya apa2 keistimewaan dan aku bukanlah gadis idaman setiap lelaki..andai aku mati sekali pun pasti tiada siapa yang akan meratapi kematian aku..

1 komentar:

··¤(`×[¤Sunyi Sepi¤]×´)¤·· mengatakan...

salam dik.. cinta itu indah bila kita gembira kerananya namun pahit bila kita derita kerananya.. mencintai seseorang adalah lumrah manusia kerana cinta anugerah terindah drp Yang Maha Esa.. cintailah dia kerana ALLAH SWT nescaya dirimu tidak akan dirudung duka selamanya.. cintailah dia seadanya.. janganlah cinta terhadapnya melebihi cintamu kepada ALLAH SWT..

"serahkan hatimu kepada seseorang, dia akan menghancurkannya.. serahkan hatimu kepada ALLAH SWT, Dia akan melimpahinya dengan segala kebahagiaan.. sesungguhnya cinta ALLAH kepada umatnya itu pasti.."